Norise 7.-9. klašu skolēniem
Norises mērķis ir padziļināt izpratni par ekosistēmu veidiem, organismu pielāgošanos videi dažādās ekosistēmās, organismu savstarpējām attiecībām, sugu daudzveidības saglabāšanu.
Pilnveidot izpratni par vidi un organismu evolucionārajām pārmaiņām, pētīt organismus noteiktā teritorijā, modelēt dažādu organismu barošanās tīklus, lai varētu izvērtēt abiotisko, biotisko un antropogēno faktoru ietekmi ekosistēmās.
Skolēni norises laikā apgūs prasmi veikt pētījumu dabā, pēc dotās metodikas nosakot TMR dīķu ūdens tīrības pakāpi, kā indikatorsugas izmantojot bezmugurkaulniekus. Ar šo lauka pētījumu viņi iepazīs bioindikācijas pamatprincipus, noteikt organismu sistemātisko piederību, lietojot organismu noteicējus, klasifikācijas shēmas, novērojot, veicot lauka darbu.
Bioloģija, 9. klase, temats “Kā organismi saistīti ar vidi, kurā tie dzīvo?”
- Lauka pētījumā skolēni apgūst prasmes veikt pētījumu dabā.
- Nosaka organismu sistemātisko piederību, lietojot organismu noteicējus, klasifikācijas shēmas, novērojot, veicot lauka darbu. (D.9.10.3.)
- Sadarbojas komandā vienota mērķa sasniegšanai, risinot vienkāršas dabaszinātniskas problēmas, veicot pētījumu, daloties ar resursiem, uzņemoties kopīgu atbildību par rezultātu un apzinoties, ka, darot kopā, iespējams sasniegt vairāk. (D.9.11.12.2.)
- Veicot lauka darbu un modelējot, salīdzina Latvijai raksturīgās ekosistēmas pēc sugu daudzveidības, apstākļiem (temperatūra, nokrišņu daudzums un režīms, augsnes tips, apgaismojums), izvietojuma. (D.9.8.3.)
Dalība norisē:
- Maksa vienam skolēnam – 3,00 EUR + ieejas biļete TMR saskaņā ar sezonu – 2,00 EUR laikā no 01.05. līdz 31.10. vai 1,5 EUR laikā no 01.11. līdz 30.04.
- Programmas ilgums: 120 minūtes jeb 2 astronomiskās stundas.
- Dalībnieku skaits: līdz 30.
- Norises laiks: pieejama laikā no aprīļa līdz oktobrim.
Foto: Edgars Semanis





